Zaila Menulis

Bacalah dan tulislah.


Allah Itu Maha Mendengar

Hari keenam, kuarantin rumah.

Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah.

Kesihatan kami makin baik. Deria rasa dan bau aku mula kembali, betapa besarnya nikmat dapat hidu wap cengkih, bau tumisan bawang, bau sabun basuh dan sabun cuci tangan yang baru dibeli.

Anak-anak juga kekal aktif, selera makan minum macam biasa. Syukur PdPR, masih boleh hadir kelas walaupun kuarantin.

Cuma suami aku hilang deria bau. Tapi deria rasa masih okey. Ada selsema sikit semalam tapi alhamdulillah dah okey.

Setiap hari kami perlu update MySejahtera dan Home Monitoring Subscription oleh Private CAC. Pagi dan malam. Periksa paras oksigen, tekanan darah, suhu badan dan kadar nadi.

Dua tiga hari ni, tinggi pula tekanan darah aku. Sakit kepala, jantung rasa berdebar. Padahal aku rasa aku tenang saja. Sampailah suami kata berhenti makan Panadol Actifast kalau sakit kepala, sebaliknya ambil Uphamol.

Panadol Actifast boleh jadi punca aku berdebar-debar dan tekanan darah naik tinggi sangat. Sakit kepala tak berapa nak surut juga. Entahlah agaknya sebab selain Paracetamol ada sodium juga. Uphamol tu Acetaminophen. Makan sebiji je. Alhamdulillah lega dan makin okey. Gitulah nak makan Panadol pun tak boleh sebarangan. Masalah lain pula yang jadi.

Apapun today we are getting better, alhamdulillah. Segala benda Allah permudahkan. Berkat doa kawan-kawan dan saudara mara agaknya. Order barang pasar, cepat sampai. Order barang supermarket pun begitu.

Semoga esok kami bertambah sihat hingga habis kuarantin. Insya Allah.



Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started